Hogyan éld túl a magyar kereskedelmet?

PMA Good Commercial Work

Hogyan növeld az üzletben a konverziós rátát?

2019. március 12. - pma good work
Bizonyára sokatoknak nem ismeretlen ez a fogalom. A konverziós ráta egy százalékos arányszám, amely egy adott időszak alatt (általában egy nap) azt mutatja meg, hogy a látogatókból hányan vásárolnak. Hogyan növelhetjük?pexels-photo-994234.jpeg

Ezt az arányszámot néha nagyon nehéz jó eredményekre felhozni, hiszen a legtöbb ember "csak nézelődik". Bolti értékesítőként viszont a mi dolgunk az, hogy a szimpla nézelődésből vásárlást generáljunk. Olyannyira nehéz ez olykor, hogy ezek mellett az alap pontok mellett, kiemelkedő tippeket, vagy lényegi választ még ismert, tapasztaltnak mondott értékesítők sem tudták megmondani.
Az alábbi pontok sok esetben segíthetnek ennek az arányszámnak a növelésére, ezeket használjunk mindennaposan. 

Mi segíti elő azt, hogy eljussunk arra a pontra, hogy a vevő kommunikáljon is, és ne csak körbenézzen a boltban?
 
1. A köszönés
A köszönéskor már látható, hogy ki az, aki nyitott és ki az, aki nem. Itt a legtöbb esetben már tudunk szelektálni, így a nagymértékben elutasító betérőt hagyjuk, és továbblépünk a nyitott, potenciális vevő felé.
 
2. Igényfelmérés, kontakt
Kapcsolatfelvétel, nyitott kérdések, érdeklődés, olyan kérdés feltevése, ami az új termékekre, vagy új kínálatra, netán akcióra vonatkozik. A legtöbb betérő (akiket előzetesen nyitottnak ítéltünk meg) itt már kommunikál, és kialakíthatunk egy párbeszédet, ebből pedig átvezethetünk már az értékesítésre.
 
3. Ajándék
Még az előző pont része lehet, ám mégis fontos momentum. Adhatunk katalógust, szórólapot, a lényeg, hogy legyen kontakt és akár információval, akár marketinganyaggal, de adjunk valamit a vevőnek úgy, hogy azért cserébe nem várunk semmit. A vevő úgy fogja érezni, hogy nem erőltetjük a vásárlást, és mégis kapott valami pluszt. A vásárlási döntését ezt pozitív irányba befolyásolhatja.
 
4. Cross sell, azaz keresztértékesítés
A kiválasztott termék mellé javasoljunk még olyan terméket, ami témájában kapcsolódik, vagy akár az igényfelmérés során kiderült információkra is támaszkodva ajánlhatunk. Nem csak konverziós rátát emeli, hanem a kosárértéket is.
 
5. VIP vevőélmény elérése
A gyakran visszajáró törzsvásárlókat megfelelő helyen is kell kezelni. Nyilvánvaló, hogy az etikai kereteken belüli, de mégis pozitív megkülönböztetés megtartja, és visszainvitálja a vásárlót. (Negatív példaként említeném, hogy bizonyos bankok csak az új ügyfelekre fókuszálnak, a régiekkel pedig se nem foglalkoznak, és előfordul az is, hogy az aranykártyával rendelkező, VIP ügyfelekkel sem bánnak megfelelő módon. Ez nem a követendő út! Egyformán fontosak az új vevők és a régiek is, de számukra különböző előnyöket kell találni.)
 
Mivel minden vásárló más, és más igényekkel rendelkezik, ezek felmérése után megfelelően tudjuk kezelni az adott folyamatokat, és beilleszteni az értékesítésünkbe.
 
Jó forgalmat, jó értékesítést! 
Mert a kereskedelem is lehet jó. 
Etikus kereskedelem, pozitív attitűd. 
Ha tetszett a cikk, lájkolj minket a Facebook-on: PMA Good Commercial Work!
Tapasztalataidat, kérdéseidet írd meg nekünk a komment szekcióban! ↓