Hogyan éld túl a magyar kereskedelmet?

PMA Good Commercial Work

Mitől eladható egy termék?

2019. május 24. - pma good work
Mi az, amitől felkelti a vásárlási igényt? Hogyan eladhatóbb, mint egy átlagos tömegcikk? Egyáltalán mitől eladható?matt-briney-160808-unsplash.jpg

Nézzük meg azokat a szempontokat, amitől egy termék értékesítése könnyebben zajlik, és nagyobb eséllyel fog egy kosárban landolni. 

1. Jó minőség
Ha egy termék jó minőségű, az megbízhatóságot jelent, márkát, presztízst, szájhagyomány útján terjed az ajánlása. Egy jó minőségű terméket könnyű eladni, és könnyebb a vevőkört megtartani, hiszen kevesebb lesz a minőségi hibából adódó reklamáció. 

2. Esztétika
A megjelenés, a külső kinézet a vizuális érzékelésre hat. Egy példa rá: a parfümös üveg már a látványával eladja önmagát, már van egy impulzusa a vevőnek, ami pozitív irányba befolyásolhatja a vásárlási döntést. Kicsit ehhez a ponthoz tartozik az is (de a 4. ponthoz is), hogy nyilvánvalóan eladhatóbb egy termék, ha az tiszta, nem sérült, nem azt a hatást kelti, hogy használt, vagy rossz a minősége. 

3. Célközönség megléte
Elengedhetetlen, hogy tudjuk: kiknek szeretnénk eladni. A marketingesek régóta szajkózzák, hogy egy termék nem lehet jó mindenkinek. Meg kell határozzuk a célcsoportot különböző jellemzők alapján: nem, korcsoport, életvitel, lakhely, stb. A kör leszűkítése után tudjuk meg, kiket tudunk megszólítani, kiknek az igényeihez tudunk igazodni.

4. Vizuális értékesítés
Nem csak a termék kinézete a fontos, hanem az is, hol és hogyan van kihelyezve. Mennyire van jó helyen a termék, mennyire látható, mennyire kelti fel a kihelyezése a vásárlási igényt. A visual merchandising ebben segít. Hogyan figyelemfelkeltőbb, mi az, ami hangsúlyosabbá teszi. 

5. Személyes értékesítők jelenléte
Ugye neked nem kell részleteznem, ez miért fontos? A bevétel 20-40% át az értékesítők közreműködése hozza, valamint azt is, hogy bizonyos arányban milyen a termék, a cég megítélése, hogyan van tálalva a termék a vevők számára, hogyan találják meg könnyebben, hogyan juthatnak hozzá. 

6. Jó cégfilozófia
Még ha nem is működik mindenhol minden tökéletesen, de egy jó célú háttér, egy jó cégfilozófia elengedhetetlen a sikerhez. Minden az alapokon nyugszik, és értékesíteni is jobb, ha van egy hátországunk. Arról nem is beszélve, hogy a jó cél egy jó emberre motiválóan hat.

7. Megfelelő ár
A termék ára megfelelően legyen képezve, ne legyen sem túl drága, se nem túl olcsó. Nyilvánvaló, hogy a megfelelő ár mindenkinek mást jelent. A túl olcsó az nem sejtet jó minőséget, ráadásul árrés sem sok lehet rajta, ha pedig túl drága, csak olyan esetben adható el, ami valóban luxus minőséget nyújt és presztízs a márkát használni/ viselni (pl. egy Chanel táska).

8. Üzenet
Mi az, amit üzenni és átadni akarunk a vevőinknek? Milyen előnyt fognak élvezni, ha megvásárolják azt a terméket? Szépek lesznek, menők, vagy gazdagnak látszanak? Könnyebb lesz-e az életük a termék használata által? Tudjuk, hogy mi az üzenet. 

9. Marketing
A megfelelő marketingháttér segíti az eladást. Általa a cég "jelen" van, megmutatja magát, életérzést közvetít, megfogja, becsalogatja a vevőket, úgy, hogy a háttérben tudatosan felépített kampányok futnak. Manapság elengedhetetlen például a social media jelenlét, és a marketing úgy általában - minden vállalkozásnak és cégnek.

Mit gondolsz, mi az, amitől még eladható egy termék? Te mivel segíted az eladását? 
Tapasztalataidat, kérdéseidet írd meg nekünk a komment-szekcióban! ↓

Ha kereskedelemben dolgozol, tarts velünk! 
Ha szeretnéd, hogy bolti eladóként az életed pozitív fordulatot vegyen, ha szeretnéd jól érezni magadat a munkahelyeden, vagy ha túl akarod élni a magyar kereskedelmet,lájkolj minket! 

Mert a kereskedelmi munka is lehet jó.
online_social_media_facebook-1281.pnglogo_social_media_www-1281.png